שיש למטבח - מאז ועד היום

מאמרים נוספים

אין מטבח ללא שיש, וישנם גם בתים שנמצאים בהם שיש בחדרים אחרים כמו חדר השירותים או האמבטיה. נדמה שהשיש היה כאן מאז ומעולם ולא בכדי הוא עדיין מלווה לא רק את ענף הבנייה והשיפוצים של בתים ומטבחים אלא גם את התחום של עיצוב פנים. בעבר היו מייצרים את משטחים תוך התאמה למטבחים שבנו והם היו עשויים מסלעים גדולים מעובדים. כיום המצב שונה. בזכות טכנולוגיות מתקדמות משטחי השיש מיוצרים בהתאמה אישית ובמידות אישיות שהלקוח צריך, לאחר מדידות מדויקות של המטבח שגם אותו הלקוח עיצוב בצורה אישית שמתאימה לו ולצרכיו. בישראל אפשר למצוא ולהשיג כמה וכמה סוגים פופולריים ואיכותיים במיוחד כמו שיש אבן קיסר שאין בו שום דבר סטנדרטי אלא כל תכונה או מאפיין ניתנים לבחירה של הלקוח הצורה, החיתוך, המידות, המיקום של הכיור או הכיריים ואפילו העובי של המשטח. הסוגים השונים נבדלים זה מזה בחוזק ובאיכות שלהם שנקבעים על פי תוספות שונות של חומרים סינטטיים בתהליך הייצור של המשטחים.

ההתפתחות המדהימה בתחום ייצור שיש

אם בכל ענפי התעשייה כמעט אפשר לשים לב לשינויים לא פחות ממדהימים שחלו בשיטות הייצור והטכנולוגיות שנמצאות בשימוש הרי שבכל מה שקשור לשיש הכל הרבה יותר משמעותי. שיש קיסר למשל הוא שיש במתווספים לו בתהליך הייצור פולימרים סינטטיים וחומרים נוספים, מה שהופך את משטחים להרבה יותר חזקים, עמידים וקשיחים. אסור לשכוח שעל משטחים אלה מונחים לעיתים קרובות סירים רותחים וחשוב שמשטח יהיה עמיד בפני הטמפרטורות הגבוהות האלה ולא ייגרם לו שום נזק. מדובר בשיש שנחשב לאיכותי ביותר בישראל כיום ולא בכדי הוא מבוקש ואפשר לראות אותו באינספור מטבחים. לעומת השיש עם התוספים הסינטטיים יש את שיש גרניט שהוא טבעי לגמרי, כלומר חומרי הגלם שמהם הוא עשוי מיוצרים בתהליכים וולקניים טבעיים במעמקי האדמה ולכן מה שנותר לעשות זה לעבד אותם על פי הגודל, הצורה והעובי הרצויים ללקוח. יש מי שמעדיף את משטח השיש במטבח שלו ללא תוספים וללא עיבוד.


הקשר בין שיש לעיצוב המטבח

כאשר מחפשים שיש גרניט למטבח או כל סוג של משטחי שיש מסוג אחר יש חשיבות להתאמה מלאה של המראה לעיצוב הכולל של המטבח. השיש לוקח חלק משמעותי בעיצוב המטבח, שכן הוא בולט מאד ולכן צריך לבחור אותו בקפידה. כיום אפשר למצוא משטחים באינספור דגמים ודוגמאות כך שהם יתאימו לכל סגנון עיצוב ולכל העדפה אישית שיש ללקוחות. השיש צריך להשתלב בהרמוניה מושלמת עם ארונות הקיר, עם הצבע של הקירות, עם הדוגמה של הרצפות ואפילו עם מכשירי החשמל ואמצעי התאורה.


שיש מצדה כל סוגי השיש תחת קורת גג אחת! ייעוץ, התאמה אישית והזמנה