שילוב שיש ואלומיניום במטבח – איך לעשות זאת נכון?

מאמרים נוספים

שיש ואלומיניום הם חומרי גלם איכותיים מאוד, מנוגדים זה לזה מצד אחד, ומצד שני גם משלימים האחד את השני. בפרט ניתן לשלב אותם בהצלחה במטבח - אם מקפידים על מספר כללים חשובים, שמפורטים בעמוד זה:

המראה הקלאסי של השיש, החזות העכשווית של האלומיניום

הסיבה לכך שהשילוב בין שיש לבין אלומיניום עשוי לייצר מטבח מרהיב עין היא שלמחצב המופק מסלעים טבעיים יש מראה קלאסי מהודר, ואילו למתכת קלת המשקל אבל החזקה יש מראה עכשווי מאוד. בנוסף, האלומיניום מתאפיין בקווים נקיים ומדויקים שלא מושכים יותר מדי תשומת לב אלא משאירים את הפוקוס ללוח השיש - ואם בחרתם נכון במשטח עבודה ייחודי, החיבור יהיה מיטבי.


התאמה לאופי המטבח

המפתח הראשון לשילוב מושלם של אלומיניום ושיש הוא התאמת האלמנטים השונים לאופי המטבח. אם בחרתם במטבח מודרני, כדאי להציב בו משטח שיש בהיר או בגוונים שונים של אפור, וכל חלון אלומיניום עם פרופיל בגוון דומה ישלים את העיצוב הרצוי. למטבח יוקרתי כדאי להעדיף שיש כהה, למשל גרניט או פורצלן אטלס, או קיי סטון, ואם תרצו מטבח כפרי הדרך לכך עוברת בחלונות בלגיים בגוונים פסטליים או בצבעי אדמה.

איזון מושכל

דגש נוסף בדרך למטבח מרשים הוא איזון נכון בין השיש לבין האלומיניום, ובין שני חומרי גלם אלה לבין שאר מרכיבי המרחב הקולינרי (שהופך לדומיננטי יותר ויותר בבתים רבים בישראל). חלונות אלומיניום מרהיבים הם כמובן הדרך הטובה ביותר לשלב את המתכת הפופולרית במטבח. בנוסף כדאי לשקול רכישת ארונות ומגירות מאלומיניום, או לחילופין כיסאות בר ועוד אופציה היא מדפים צפים ממתכת זו. שימו לב: לאלומיניום יתרונות רבים ובראשם המראה הנקי והעכשווי והעמידות הרבה, כולל בפני רטיבות, אבל עודף אלומיניום עלול לייצר מטבח קר ואפילו מנוכר במידה מסוימת - ולכן הצורך באיזון עם חומרים חמים.

מוקדי עניין מדויקים

טיפ נוסף למטבח שמבוסס על שיש ואלומיניום ועל החיבור ביניהם הוא תכנון מוקפד של מוקדי עניין מדויקים. בדרך כלל כדאי להפוך את משטח השיש למוקד עניין מרכזי, אבל בהחלט ניתן לבחור גם בחלון אלומיניום גדול ומרשים ולהפנות את תשומת הלב אליו. במקרה כזה, מומלץ להעדיף שיש בעל נוכחות פחות בולטת, אבל כמובן לא פחות יפה - כזה שמוכיח ש"מים שקטים חודרים עמוק". 


איכות ללא פשרות

עוד המלצה חשובה, הן לגבי אלמנטים מאלומיניום והן לגבי השיש במטבח שלכם, היא לא להתפשר על האיכות. רק שיש מובחר ולמשל חלונות אלומיניום של חברה מובילה ימלאו את ייעודם במשך שנים רבות, ולא פחות חשוב, יישארו יפים ומרשימים גם אחרי שימוש אינטנסיבי במטבח לאורך זמן - כך שבסופו של דבר האיכות היא המפתח העיקרי ליחס עלות-תועלת משתלם באמת.