איך לשלב שיש בעת שיפוץ המטבח? המומחים מסבירים

מאמרים נוספים

בשנים האחרונות הפך המטבח לחלל מרכזי בבתים רבים. עוד ועוד ישראלים גילו את חדוות העשייה הקולינרית, ומקדישים יותר ויותר זמן לבישול ואפייה. מגמה מובהקת נוספת היא הגידול בביקוש לשיפוץ מטבחים, על-מנת להתאים אותם לפעילות האינטנסיבית, וגם כדי שהם יהיו יפים והשהות בהם תהיה מהנה. שיש הוא חומר גלם מתבקש בפרויקטים אלה, וכאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם לשלב אותו באופן מיטבי בכל שיפוץ של כל מטבח.

משטח עבודה מרהיב ועמיד

השימוש הנפוץ ביותר בשיש בעת שיפוץ המטבח הוא כמשטח עבודה. משטח העבודה הוא אחד האלמנטים המרכזיים בכל מטבח, וככזה הוא מושך אליו תשומת לב רבה. יופיו של השיש מייצר תחושות חיוביות מידיות אצל כל מי שנכנס לחלל הקולינרי, ובפרט רווים נחת בני הבית בזמן העבודה על המשטח מרהיב העין. היתרון המשמעותי השני של חומר גלם זה, העמידות הרבה, תורם כמובן גם הוא לכדאיות התקנת משטח עבודה משיש, ובפרט כשצפויה עשייה אינטנסיבית במטבח ונדרש חוסן מקסימלי - כולל עמידות לחום, חיתוכים, הנחת חפצים כבדים ועוד.

התאמה לאופי המטבח

שיש הוא לא "רק" חומר גלם אסתטי להפליא אלא גם משאב עם אופי ייחודי. האופי נוצר במשך אלפי שנים, כשהשיש מתגבש בתוך קרום כדור הארץ, תחת לחץ ובטמפרטורה גבוהה מאוד. בכל מקום ישנם מינרלים אחרים, והכמויות והשילובים שלהם מעניקים לכל משטח שיש מראה ייחודי ואיתו גם אישיות. בהתאם משטח העבודה יכול להיות יוקרתי, כפרי, קלאסי, דינמי, סולידי, צעיר ועוד - ולהוות בסיס מצוין ליצירת אופי גם למטבח כולו, על-פי ההעדפות שלכם כמובן.

חיפוי קיר הרמוני

האיכויות המרשימות של השיש גורמות לכך שכדאי לנצל אותו גם לטובת חיפוי קיר. שימו לב: התקנת חיפוי שיש מחייבת הכנה מוקפדת המותאמת לסוג הקיר ולחיפוי הנוכחי, ולכן חשוב להפקיד את המשימה בידי חברת שיפוצים אמינה ובעלת ותק רב. לוח השיש שישמש לחיפוי הקיר צריך להיות דומה עד זהה לזה שמשמש כמשטח עבודה, וזאת על-מנת ליצור הרמוניה נעימה לעין, ולהבליט את האופי הנבחר למטבח. עוד כדאי לדעת שחיפויי קירות משיש מתאפיינים בעמידות גבוהה מאוד ולכן הם אידיאליים למטבחים שבהם צפויה פעילות מרובה.

בחירה נכונה של סוג השיש האידיאלי

אחרי שמבינים איך משלבים את השיש בדרך המוצלחת ביותר בשיפוץ המטבח, כל מה שנשאר הוא לבחור את השיש הספציפי האידיאלי עבורכם. האופציות רבות ומגוונות: כך למשל קונצ'טו מכיל פסיפס יוצא דופן של אבנים המייצרות שילובי צבעים מרהיבים והתוצאה היא יוקרה מנצחת. שיש דקטון הוא מותג ספרדי שמכיל פורצלן, קוורץ וזכוכית ומתאפיין במראה אחיד ומדויק מאוד, כמו גם בעמידות מוחלטת בפני שריטות וספיגת מים. שיש קיסר הוא עוד בחירה קלאסית וגם נפוצה במיוחד, בעיקר בזכות בקרת האיכות המחמירה במהלך הייצור ומבחר הגוונים הנרחב. קבלת ייעוץ מקצועי ומותאם אישית אליכם ממומחים בתחום תסייע לכם לבחור את השיש המיטבי, ולהיערך לשיפוץ בחוכמה.